La Nueva Teoría Estratégica (NTE) de la Comunicación como modelo para la construcción de una estrategia de Vinculación con el Medio (VcM) en dos instituciones de educación superior del sur de Chile

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Abstract

This article analyses and compare the strategic university engagment of two universities from south of Chile: Inacap campus Coyhaique and Bio Bio university. The approach to the object of study is trough the New Strategic Theory of Comunication who shows learnings to promote improvements either on the university engagement and comunications fields, within high education institutions. Before the article deepens and clarifies some concepts that, from the point of view of the New Strategic Theory of Comunication, apply to the comparative study. Finally the article shows the mains finding and conclusions.

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Jorge Pinilla
Patricia Ferrada
Pinilla, J., & Ferrada, P. (2020). La Nueva Teoría Estratégica (NTE) de la Comunicación como modelo para la construcción de una estrategia de Vinculación con el Medio (VcM) en dos instituciones de educación superior del sur de Chile. Revista Pensamiento Académico, 3(1), 78-90. https://doi.org/10.33264/rpa.202001-06

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